Klar for adventstid og julefeiring

26.november 2017

Adventstiden kan være en flott tid, og i år strekker den seg fra 3.desember til 24.desember Advent er en tid for forberedelse, da vi gjør oss klar til den og det som skal komme: Jesus og julen. I Moss Frikirke marker vi også adventstiden og julefeiringen gjennom en rekke arrangementer.

Gudstjenester i adventstida
Det er Gudstjeneste kl. 11.00 søndagene 3. og 10. desember, Julaften søndag 24.desember er det familiegudstjeneste kl. 15.00 og 1.juledag er det høytidsgudstjeneste kl. 12.00

Hyggetreff
Tirsdag 5.desember kl. 11.30 er det klart for årets siste Hyggetreff i menighetssalen i Moss Frikirke. Da kommer representanter fra Lunde Forlag for å presentere kristen litteratur. Det blir som vanlig bevertning og loddsalg

Vi synger julen inn
Søndag 17.desember kl. 17.00 synger menigheten egne krefter julen inn i Moss Frikirke. Denne søndagen er det ikke Gudstjeneste.

Juleverksted for barnefamilier
Lørdagene 2.desember, 9. desember og 16. desember kl. 11.30 er du velkommen til Juleverksted i Frikirken. Dette er et gratis arrangement, der foreldre, besteforeldre, oldeforeldre, faddere, onkler, tanter, ja.. egentlig hvem som helst, kan ta med barna for litt skikkelig julestemning.
-Vi skal lage julepynt, julegaver, og kose oss med gløgg, pepperkaker og grøt. Og selvfølgelig julemusikk! Det vil også bli en innpakningsstasjon der du kan få hjelp til å pakke inn julegavene dine forteller familiearbeider Kathrine Stampe.

Familiearbeider Kathrine Stampe ønsker velkommen til juleverksted og småbarnsang i adventstida!

Småbarnsang

Det er småbarnsang for barn i alderen 1-6 år følgende tirsdager fra kl. 17.30-19.00:
28.november, 5. og 12.desember.  Her synges nye og gamle sanger, det er lek og moro og sikkert litt juleforberedelser også i denne gruppa.

Globus
Barneklubben Globus har samlinger tirsdag 28.november og tirsdag 12.desember fra kl. 17.30 til 19.00
Tirsdag 28.november er temaet «Eksperimenter»
Tirsdag 12.desember er det Lucia-markering og baking sammen med deltakerne i småbarnsang.  Alle barn fra 6 år og oppover er velkommen til Globus.

Søndagsskolen
I adventstiden blir det søndagsskole hver søndag fra 3.desember til 17.desember. Julaften deltar søndagsskolebarna i familiegudstjenesten kl.15.00.
Mens de voksne har sin gudstjeneste oppe i selve kirkerommet, samles barna til sin gudstjeneste nede på søndagsskolen. Moss Frikirkes søndagsskole er delt i to; en gruppe for de små barna og en for de som er litt større.

Bønnesamlinger
Bønn er en viktig del av kristenlivet. Moss Frikirke har bønnetime hver tirsdag kl.19.00 og bønnesamling hver søndag kl.10.30.

Ungdomsklubben
møtes i kirken annenhver fredag. Alle fra 13 år og opp er hjertelig velkommen. Siste samling før jul er fredag 8.desember kl. 19.00-23.00

Misjonsgruppa
Tirsdag 28.november er det samling hos Christa Pelle i Larkollveien 223 på Dilling kl .11.00

Julekonsert
Tirsdag 19.desember kl. 19.00 arrangeres tradisjonen tro Kristine Stærk til sin årlige julekonsert. Dette er en flott førjulssamling som vi håper mange vil delta på også i år.

Velkommen til Moss Frikirke