60 skatere i aksjon

11.september 2016

60 skatere viste fram sine ferdigheter under Moss Free Skate på lørdag. Det var fjerde år på rad dette arrangementet gikk av stabelen i skateparken ved Moss Frikirke.

Konkurransen er et resultat av samarbeid mellom Moss Frikirke, Moss Skate Klubb, lokalt næringsliv og relevante utstyrsprodusenter i Norge.

Selv om det lå mørke skyer over Moss det meste av lørdagen kom det ingen regndråper i skateparken, og dermed ble det både god stemning og god temperatur over årets store skate-event.
-Dette ble en festdag med 60 deltakere, og det er mange som skal takkes for stor dugnadsinnsats, både fra skateklubben i Moss og Frikirken, sier arrangementsansvarlig på vegne av Moss Frikirke, Roy Khantatat.

Også i år stilte Street-art kunstneren Geir Myhrvang opp med sine fantastiske grafitti-egenskaper. Myhrvang formidler skatingen på en spennende og flott måte, og er virkelig en inspirator for miljøet.

-For Moss Frikirke er dette arrangementet viktig fordi vi ønsker å være en misjonal menighet. Gjennom Moss Free Skate er det ikke et mål å være en evangeliserende, men rett og slett vise at vi er medmennesker som kan bry oss om det som skjer utenfor kirken og ikke bare i kirken. Dessuten syns jeg dette er utrolig gøy, men noen skater er jeg absolutt ikke, sier Roy.

Fotos: Rolf Stærk

Fotos Rolf Stærk