120.000 nådd på digital førjulsmesse

8.november 2020

Loddsalget under årets førjulsmesse i Moss Frikirke er avsluttet, og alle vinnere blir kontaktet i løpet av de nærmeste dagene. Salg av hjemmebakst, hjemmestrikk, lappeteknikk og mange fine artikler vil pågå fram mot jul. Da loddtrekningen ble foretatt lørdag formiddag viste det foreløpige resultatet at det er kommet inn drøyt 100.000 kroner.

Bildet: Tre sentrale aktører som er godt fornøyd med det foreløpige resultatet av årets førjulsmesse. Fra venstre Christa Pelle, Karin Kuhr Myckland og Grete Gundersen. De har fortsatt mye fint å selge, og håper på godt salg fram mot jul.

-Dette er et resultat vi er svært godt fornøyd med, sa leder for førjulsmessa, Grete Gundersen, under søndagens gudstjeneste, der det ble tatt opp en «ekstra-kollekt» til misjonsprosjektene. Hun trakk fram en rekke personer som har bidratt til det fine resultatet, men understreket at hver eneste person som har kjøpt lodd, hjemmebakst eller artikler, skal ha takk for at dette betydelige beløpet er kommet inn, hovedsakelig gjennom den digitale messa.

Et hjerte med lys er blant de artiklene som fortsatt er til salgs. Pris 500,- kroner, og du støtter en god sak.

-Det er første gang
vi gjennomfører en digital førjulsmesse, og selv om resultatet er lavere enn fjorårets rekord på snaue 140.000 kroner, er vi likevel svært fornøyd understreker Grete Gundersen.
Moss Frikirke har forpliktet seg til å sende over 140.000 kroner til Frikirkens ytremisjonsarbeid, og derfor ble det tatt opp et ekstra offer til misjonsprosjektene under søndagens gudstjeneste. Her var det en rekke glade givere som bidro med 16.000 kroner. Grete Gundersen tror derfor det skal være mulig å nå budsjettet før jula ringes inn.

Butikken i søndagsklubb-rommet vil etter planen være åpen etter hver gudstjeneste fram mot jul, og her er det mange flotte julegaver. Det er fortsatt også en del hjemmebakst for salg.
Dersom noen ønsker å bidra med økonomisk støtte til Frikirkens misjonsarbeid er det enkleste å benytte VIPPS nummer 621892. Da går pengene direkte inn på riktig konto. Det er dette nummeret man skal benytte også ved kjøp av artikler eller bakevarer.

Bestilling av bakevarer kan gjøres via SMS eller telefon til Grete Gundersen, på nummer 92 62 68 02.  Hun er også kontaktperson for de som ønsker å gjøre avtale om kjøp av gaveartikler.

En stall av det spesielle og hjemmelagede slaget. Pris 850,- kroner, og garantert ingen andre har maken til denne.